Retur og reklamasjon
Retur & reklamasjon
Vi ønsker at du skal være fornøyd med kjøpet ditt hos oss. Varene du bestiller skal være uten feil ved levering. Dersom du mottar et defekt produkt, eller det oppstår feil under levering eller transport, ber vi deg om å kontakte oss så raskt som mulig, helst samme dag du mottar pakken.
Retur & angrerett
Fri bytte av produkter gjelder kun for privatkunder, da Angrerettloven kun gjelder ved forbrukerkjøp. Angreretten kan ikke benyttes av bedrifter eller andre som handler som en del av næringsvirksomhet.
Varen må være ubrukt, og originalemballasjen skal være uskadet og i god stand. Du kan ikke benytte angreretten dersom varen er blitt forringet eller skadet og derfor ikke kan returneres i «tilnærmet samme stand og mengde» på grunn av uforsiktig eller uaktsom bruk. Husk å ta vare på originalemballasjen om du er i tvil om du vil beholde varen.
Skaffevarer tas normalt ikke i retur så det må avtales på forhånd i hvert enkelt tilfelle.
Retur skjer for kjøpers regning og risiko.
Slik gjør du:
- Fyll ut returskjemaet, og legg det ved produktet i pakken. (Last ned returskjema her)
- Send returvaren til:
Hydraulikkteknikk AS
Hvamsvingen 7
2013 Skjetten
Henter du ikke pakken og forholder deg helt passiv, regnes ikke dette som at du benytter angreretten. Da oppfyller du ikke kravene i Angrerettloven §§ 11 og 13, og mister dermed retten til å si opp avtalen. Du belastes da for frakt tur/retur samt et behandlingsgebyr på 200 NOK.
Reklamasjon – feil på produktet
Alle reklamasjoner må først godkjennes av oss. Send tre bilder av produktet til kundeservice@brynje.no og beskriv feilen.
Dersom du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen uten avtale med Brynje AS, dekkes ikke disse utgiftene av oss.
Vi vil hjelpe deg så raskt som mulig og informere om hva du skal gjøre med produktet. Er det en feil på varen du har bestilt, sender vi et nytt produkt.
(Les om vår 5-års garanti.)